Wednesday, December 8, 2010

Sama Tapi LAin

Dengan hanya pandangan matamu..
Aku telah jatuh cinta
Aku memberitahu isi hatiku kepadanya..
Dia menerimaku
Aku berasa gembira

Mulalah..detik2 manis dalam hidupku..
Tapi tak lama
Dia sudah tiada..
Cinta pertamaku sudah tiada..
Dia kemalangan..meninggalkanku di situ juga..

Dua tahun telah berlalu..
Aku ternampak dirimu di hadapan mataku
"Adakah ini mimpi?" -Aku tahu itu bayangannya-
Tapi..inilah realiti
Perempuan itu sama.. tapi lain..
Perwatakkannya terlalu berbeza..

Aku menjadi kawannya selepas aku menolongnya..
Aku dan dia semakin rapat
Pada suatu hari...
Dia memberitahu aku, dia akan bertunang
Dia juga memberitahu..
Dia amat mencintai lelaki tersebut
Aku hanya tersenyum..

(dalam hati)
Aku perlu menerima hakikat..
Dia bukan kekasihku yang terdahulu..
Dia orang lain..sebagai teman
Aku tak de hak untuk memarahinya..
Mungkin itu bukan jodoh aku..
(dalam hati)

Aku mengucapkan taniah kepadanya..
Dia tersenyum kegembiraan..
Dia berkata pula.."Aku pernah menyukaimu..dirimu!"
kata2nya membuatku begitu terkejut..
"Menyukaimu sebagai abang iparku..kalau kakakku masih hidup lagi.."Dia menyambung
Aku hanya tersenyum..
Kini barulahku...mengerti..
Engkau...itu ialah kembar kekasihku..

No comments:

Post a Comment